FAQ

DU HAR FRÅGOR.

Vi har svaren.

Att delta i ett möte, webinar eller utbildningstillfälle

Hur ansluter jag till ett möte, webinar eller utbildningstillfälle från en Mac eller PC?
Det är enkelt att ansluta och tar bara ett par sekunder:

Klicka helt enkelt på länken i inbjudan. Du skickas genast vidare till din session. Kom bara ihåg att du måste registrera dig först om du deltar i ett webinar eller utbildningstillfälle. (Registreringslänken hittar du i inbjudan du fått via e-post.)

Alternativt, om du känner till session-ID:t men inte enkelt kan komma åt direktlänken:
För ett möte, besök www.joingotomeeting.com.
För ett webinar, besök www.joinwebinar.com.
För ett utbildningstillfälle, besök www.jointraining.com.

När du väl är där skriver eller klistrar du in ID-numret du har fått av organisatören. Klicka på Ja eller Alltid (eller Lita på på en Mac) om du får frågan om du godkänner nedladdningen. Du kommer att anslutas till sessionen.
Hur ansluter jag till ett möte, webinar eller utbildningstillfälle från en mobil enhet?
Utan ansträngning!
Ladda först ner den gratis GoToMeeting-appen från App Store, Google Play eller Windows Store. Oroa dig inte, appen fungerar för GoToMeeting, GoToWebinar och GoToTraining.

När appen väl har installerats gör du ungefär likadant som när du ansluter från en dator. Klicka bara på länken i din e-postinbjudan eller öppna appen och ange sessions-ID.
Behöver jag ett konto hos GoToMeeting, GoToWebinar eller GoToTraining för att delta i en session?
Absolut inte - vi vill att alla ska kunna delta.
Vilka systemkrav finns för att delta i en GoToMeeting-, GoToWebinar- eller GoToTraining-session?
På en PC:

· Internet Explorer 9, Mozilla Firefox 34, Google Chrome 39 (JavaScript aktiverat) eller den senaste versionen av varje webbläsare

· Windows XP, Windows Server 2008 eller senare

· Kabelmodem, DSL eller bättre internetanslutning (1 mbps eller snabbare)

· Dual-core 2,4 GHz processor eller snabbare med 2 GB RAM eller mer

På en Mac:

· Safari 6, Firefox 34, Google Chrome 39 (JavaScript aktiverat) eller senaste versionen av varje webbläsare

· Mac OS X 10.8 (Mountain Lion) eller nyare

· Kabelmodem, DSL eller bättre internetanslutning (1 mbps eller snabbare)

· Intel processor (2 GB RAM eller mer)

· Deltagare som vill ansluta till ljud via VoIP, en mikrofon och högtalare. (ett USB-headset rekommenderas).

På en iPad, iPhone eller mobil Android- eller Windows-enhet:

· Gratis GoToMeeting-, GoToWebinar- eller GoToTraining-app från App Store, Google Play eller Windows Store

· Trådlös uppkoppling rekommenderas för ljud via VoIP
Kan jag visa en session i helskärmsläge?
Ja. Klicka på knappen Visa meny längst upp på kontrollpanelen och välj alternativet Helskärm. Eller så kan du klicka på knappen Visa på sidan av kontrollpanelen för att växla mellan helskärms- och fönstervisning. För en illustrerad förklaring, se hjälp för användare.
Tillbaka till början

Systemkrav och inköp

Vilka är systemkraven för att köra GoToMeeting, GoToWebinar och GoToTraining?
Följande krävs för att hålla eller delta i ett online-möte, webinar eller utbildningstillfälle:

För PC-baserade deltagare:

· Internet Explorer 9, Mozilla Firefox 34, Google Chrome 39 (JavaScript aktiverat) eller den senaste versionen av varje webbläsare
· Windows XP, Windows 2008 Server eller senare
· Kabelmodem, DSL eller bättre internetanslutning
· Dual-core 2,4 GHz processor eller snabbare med 2 GB RAM (rekommenderas)

För Mac-baserade deltagare:

· Safari 6, Firefox 34, Google Chrome 39 (JavaScript aktiverat) eller senaste versionen av varje webbläsare
· Mac OS X 10.8 (Mountain Lion) eller nyare
· Intel processor (2 GB RAM eller mer rekommenderas)
· Kabelmodem, DSL eller bättre internetanslutning

Deltagare som vill ansluta till ljud via VoIP behöver en mikrofon och högtalare. (ett USB-headset rekommenderas).


För deltagare med GoToMeeting-, GoToWebinar- eller GoToTraining-appen för iPad, iPhone eller mobila enheter med Android eller Windows:

· Gratis GoToMeeting-, GoToWebinar- eller GoToTraining-app från App Store, Google Play eller Windows Store
· Trådlös uppkoppling rekommenderas för ljud via VoIP

Följande krävs för att spela in ett online-möte, webinar eller utbildningstillfälle:

· Minst 800 x 600 Super VGA (1024 x 768 eller högre skärmupplösning rekommenderas)
· 1 GB utrymme på hårddisken (rekommenderas)
· Mikrofon och högtalare (om dessa används för ljud)
· Ljudkort (om datorns mikrofon och högtalare används för ljud)
· Enhet för anslutning av telefon (om en telefon används för ljud)

*HDFaces-videor spelas inte in.
Vad är skillnaden mellan GoToMeeting, GoToWebinar och GoToTraining?
Även om alla produkterna har samma kraftfulla funktion för skärmdelning och är lika lätta att använda finns det viktiga skillnader:

GoToMeeting: Håll enkelt obegränsat med presentationer, demonstrationer, möten eller brainstormingtillfällen online. Prova gratis nu.

GoToWebinar: Håll obegränsat antal online-evenemang för upp till 1 000 deltagare, vilket gör att du omedelbart når ut i hela världen med dina marknadsföringsbudskap och din kommunikation. Prova gratis nu.

GoToTraining: Nå upp till 200 studenter var som helst helt utan de kostnader och resor som krävs vid användning av ett fysiskt klassrum. GoToTraining levereras komplett med innehållsbibliotek, test och till och med betalningstjänst. Prova gratis nu.
Hur skiljer sig GoToMeeting, GoToWebinar och GoToTraining från konkurrenternas produkter?
Våra produkter är framtagna för att hjälpa dig komma i kontakt med människor oavsett hur långt ifrån varandra ni befinner er - på enklast tänkbara sätt.

Enklare att använda: Enkel och intuitiv design gör det möjligt för dig att hålla möten, webinars och utbildningstillfällen online utan dyra konsulter. Det är dessutom enkelt för förstagångsanvändare att ansluta sig.

Fast pris: Obegränsad användning av webbkonferenser, telefon-/VoIP- konferenser och videokonferenser i HD gör de här lösningarna till de mest kostnadseffektiva på marknaden.

Professionell säkerhet och pålitlighet: Fullständig end-to-end-kryptering och möjlighet till lösenordsskyddad registrering för webinars och utbildningstillfällen.

Snabbare installation: De snabbaste lösningarna att installera och hantera.

Ökad produktivitet: Eftersom de är så bekväma och enkla att använda kommer fler personer i din organisation att använda de här verktygen oftare, vilket leder till ökad produktivitet, minskade kostnader och fler intäktsmöjligheter.
Kan jag hålla eller delta i ett möte, webinar eller utbildningstillfälle från en Mac?
Absolut - förutsatt att din Mac uppfyller systemkraven nedan:

· Safari 3.0, Firefox 4.0, Google Chrome 5.0 (JavaScript aktiverat) eller den senaste versionen av respektive webbläsare
· Mac OS X 10.6 - Snow Leopard eller nyare
· Intel processor (1 GB RAM eller mer rekommenderas)
· Kabelmodem, DSL eller bättre internetanslutning
Kan jag använda GoToMeeting, GoToWebinar och GoToTraining på min mobila enhet?
Den som har ett GoToMeeting-konto kan använda gratisappen för att öppna ett oplanerat eller redan schemalagt möte från en iPhone, iPad, Android-enhet eller mobil Windows-enhet och presentera innehåll från en iPad.

Och vem som helst kan använda gratisapparna för att delta i möten, webinars och utbildningstillfällen direkt från en iPad, iPhone, Android-enhet eller mobil Windows-enhet.

Det går dock inte starta GoToWebinar- eller GoToTraining-sessioner via GoToMeeting-appen.

Ladda ner apparna gratis i App Store, Google Play och Windows Mobile Store.
Hur köper jag GoToMeeting, GoToWebinar eller GoToTraining?
Du kan köpa eller registrera dig för en fri provperiod av GoToMeeting, GoToWebinar eller GoToTraining online. Klicka bara på lämplig länk nedan:

Prova GoToMeeting
Köp GoToMeeting

Prova GoToWebinar
Köp GoToWebinar

Prova GoToTraining
Köp GoToTraining

Observera att kostnadsfri användning av GoToMeeting ingår i både GoToWebinar och GoToTraining.

När du väl har köpt en produkt kan du när som helst byta mellan månatliga och årliga betalningar eller från en produkt till en annan genom att logga in på ditt konto, klicka på Mitt konto i navigeringsfältet till vänster och sedan på Val av abonnemang.
Kan jag köpa alla tre produkter som ett paket?
Ja - om du behöver hålla både möten, webinars och utbildningar online kan du köpa alla tre produkterna online som ett paket.

Först måste du prova eller köpa en av produkterna. När du väl har skaffat ett konto loggar du in på ditt konto och klickar på Mitt konto i det översta navigeringsfältet. Välj sedan Byt abonemmang eller Prenumerera efter provperiod. Här kan du byta till samarbetsportföljen som ger dig tillgång till alla tre produkterna - GoToWebinar, GoToTraining och GoToMeeting.

Du kan även kontakta säljavdelningen om du vill köpa ett konto för flera användare. Du kan ge användarna tillgång till valfri kombination av GoToMeeting, GoToWebinar och GoToTraining, inklusive till alla tre produkterna.
Kostar det någonting att använda den inbyggda ljudfunktionen?
GoToMeeting, GoToWebinar och GoToTraining omfattar obegränsat ljud utan extra kostnad för dig. Välj mellan den avgiftsbelagda telefonkonferenstjänsten och VoIP-alternativ. Du kan också ange egna ljudalternativ.

Om du vill erbjuda dina deltagare möjligheten att använda kostnadsfria telefonnummer kan du köpa Avgiftsfria nummer för över 50 länder. Ring oss på 020 888 501 för att beställa eller om du har frågor.

Våra inbyggda ljudalternativ har ett telefonnummer och mötes-ID som deltagarna kan ringa in till. Om du väljer ett avgiftsbelagt nummer debiteras deltagarna sina vanliga samtalskostnader, precis som om de ringde ett normalt fjärrsamtal. Om du beställer tjänsten Avgiftsfria nummer kommer deltagarna att kunna ringa kostnadsfritt och du kommer att debiteras i enlighet med det abonnemang du har valt.

Du och dina deltagare kan också prata gratis genom att välja att använda era datorers mikrofon och högtalare. Detta gör det möjligt för mötesdeltagarna att skicka och ta emot ljud via internet utan kostnad genom att använda en mikrofon och högtalare kopplad till deras datorer. (Ett USB-headset rekommenderas för de som ska prata.)

För mer information, läs våra vanliga frågor och svar om att använda ljud nedan.
Finns det ett alternativ med gratis telefonsamtal för ljudkonferenser? Hur registrerar jag mig?
Ja! Med tjänsten Avgiftsfria nummer kan du lägga till ett kostnadsfritt telefonnummer till alternativen inbyggd VoIP och avgiftsbelagda samtal.

Genom att du inte är tvungen att använda enbart det kostnadsfria telefonnumret kan du spara pengar samtidigt som du har möjlighet att locka deltagare som inte vill betala för fjärrsamtal. Om du vill köpa till tjänsten med kostnadsfria telefonnummer för över 50 länder, eller om du har frågor om Avgiftsfria nummer, ring oss på 020 888 501.
Ingår videokonferenser i GoToMeeting och kostar detta någonting?
Ja, HDFaces videokonferenser i HD utan extra kostnad ingår i GoToMeeting. Vem som helst som har en internetuppkoppling och en webbkamera kan använda HDFaces under GoToMeeting-sessioner.

Du kan börja dela video med ett enda klick; vår HD-teknologi för multiströmning erbjuder upp till 6 videoströmmar med en upplösning på 640p x 480p vardera, för en sammanlagd upplösning på max 1920p x 960p. Det går att kombinera en videokonferens med att dela ett dokument, en presentation eller en applikation på samma skärm.

HDFaces justeras automatiskt till den tillgängliga bandbredden och hårdvaruresurserna hos varje deltagare för att erbjuda bästa möjliga användarupplevelse och videolayouten kan anpassas till i princip vilken PC- eller Mac-skärm och projektorkonfiguration som helst. De flesta webbkameror som kan hantera HD har stöd för HDFaces.
Jag vill hålla ett webinar. Kan jag betala per tillfälle?
Nej, men du kan köpa ett månadsabonnemang för GoToWebinar och inaktivera ditt abonnemang efter den första månaden. Detta ger dig tid att öva med dina kollegor och att skapa registreringsrapporter så att du kan lära känna dina deltagare i förväg. Du kan även skapa undersökningar och frågeformulär samt deltagarrapporter när ditt webinar är över.

Du måste stänga av den automatiska förnyelsefunktionen om du bara behöver GoToWebinar i en månad. För att göra detta loggar du in och går till mitt konto-sidan och väljer Stäng av förnyelse när som helst före förnyelsedatumet. Du kommer fortfarande att ha tillgång till tjänsten fram till slutet av din pågående betalningsperiod.
Hur omvandlar jag mitt konto för en organisatör så att det gäller för flera organisatörer?
Befintliga kunder kan logga in på sitt konto och klicka på Mitt konto, sedan välja Val av abonnemang eller Byt abonnemang för att utöka till upp till 39 organisatörer. För 40 eller fler organisatörer kan du kontakta säljavdelningen på 020 888 501 eller via ett av våra kontor i hela världen.
Vilka betalsätt accepterar ni? Kan jag skicka en inköpsorder?
Konton för upp till 30 organisatörer kan köpas online med ett kreditkort. Vi accepterar Visa, MasterCard, Discover och American Express.

Om du föredrar att köpa via vårt säljteam eller vill ha 40 eller fler organisatörer på ditt konto så godkänner vi flera olika betalningssätt, inklusive inköpsorder. För mer information kan du kontakta säljavdelningen på 020 888 501 eller via ett av våra kontor i hela världen.
Tillbaka till början

Att hålla ett online-möte

Vad kan jag göra med GoToMeeting?
Med GoToMeeting kan du hålla presentationer, göra produktdemonstrationer, brainstorma med kollegor och säkert dela konfidentiell information online, var som helst, när som helst. Du kan hålla möten på tu man hand eller träffa flera personer på en gång.

Presentationer: Presentera ett bildspel för din online-publik och minska dina resekostnader.

Demonstrationer: Visa potentiella kunder hur era produkter fungerar genom att bjuda in dem till en demonstration i realtid, vare sig de befinner sig på andra sidan stan eller tusen kilometer bort.

Samarbeta: Träffa andra online för att dela, diskutera och redigera dokument. Överlämna kontrollen över presentationen till andra deltagare.
Hur börjar jag använda GoToMeeting?
Allt du behöver göra är att registrera dig för en gratis provperiod nu. När den snabba automatiska installationen är slutförd kan du genast börja använda produkten.
Behöver jag sitta vid min dator för att hålla ett möte?
Det skulle inte vara särskilt bekvämt, eller hur?

Nej, du kan hålla ett möte från vilken dator som helst - eller till och med en mobil enhet - så länge den har internetuppkoppling. Logga bara in med e-postadressen och lösenordet kopplade till användarkontot.
Håll ett schemalagt möte: En lista över dina schemalagda möten hittar du under Mina möten - klicka bara på knappen Starta möte intill det möte som du vill starta.

Håll ett möte direkt: Klicka på knappen Håll ett möte och välj sedan knappen Möts nu. Ditt möte startas omedelbart. För att bjuda in folk till ditt möte klickar du på knappen Bjud in andra på kontrollpanelen. Ett fönster med instruktioner för hur man ansluter sig öppnas och dessa kan du skicka till deltagarna via e-post eller snabbmeddelande, eller meddela via telefon.

För att schemalägga ett möte: Klicka på knappen Håll ett möte och välj sedan knappen Schemalägg möte. Fyll i information om mötet och klicka på knappen Schemalägg. Ett e-postmeddelande med en inbjudan öppnas automatiskt.
Hur startar jag ett spontant möte?
På en PC

Det finns flera sätt att starta ett spontant möte med ett enda klick:

· Dubbelklicka på GoToMeeting-ikonen i systemfältet.

· Klicka på knappen Möts nu som finns integrerad i Microsoft Outlook och ett antal andra meddelande-applikationer.

· Schemalagda möten kan startas med ett enda klick från sidan Mina möten när du har loggat in på GoToMeetings webbplats.

På en Mac

Klicka bara på GoToMeeting-ikonen och sedan på knappen Möts nu.

Ditt möte kommer att starta och GoToMeetings kontrollpanel för organisatörer kommer att visas på höger sida av skrivbordet.
Hur schemalägger jag ett möte?
På en PC

För att schemalägga ett möte i förväg högerklickar du på GoToMeeting-ikonen i systemfältet längst ner till höger på skärmen, väljer Schemalägg ett möte ... och loggar in genom att fylla i dina kontouppgifter och klicka på Logga in. I dialogrutan för Schemalägg möte fyller du sedan i information om ditt möte innan du klickar på knappenSchemalägg.

Du får ett meddelande som bekräftar att ditt möte har schemalagts. Om du använder Microsoft Outlook kommer en mötespåminnelse att skapas och du kommer att få möjlighet att bjuda in deltagare genom att boka tid i Outlooks kalender.

På en Mac

För att schemalägga ett möte i förväg klickar du på GoToMeeting-ikonen, väljer Schemalägg ett möte och loggar in genom att fylla i dina kontouppgifter och klicka på Logga in. I dialogrutan för Schemalägg möte fyller du sedan i information om ditt möte innan du klickar på knappen Schemalägg. Du får ett meddelande som bekräftar att ditt möte har schemalagts.
Hur skapar jag återkommande möten som jag kan använda när som helst?
På en PC

För att skapa ett återkommande möte högerklickar du på GoToMeeting-ikonen i systemfältet längst ner till höger på skärmen, väljer Schemalägg ett möte ... och loggar in genom att fylla i dina kontouppgifter och klicka på Logga in. I dialogrutan för Schemalägg möte markerar du sedan rutan bredvid Återkommande möte. Då avaktiveras schemaläggningsinställningarna, vilket håller mötet öppet och tillgängligt i listan under Mina möten tills du raderar det. Klicka på knappen Schemalägg.

Du får ett meddelande som bekräftar att ditt möte har schemalagts. Om du använder Microsoft Outlook kommer en mötespåminnelse att skapas och du kommer att få möjlighet att bjuda in deltagare genom att boka tid i Outlooks kalender.

På en Mac

För att skapa ett återkommande möte klickar du på GoToMeeting-ikonen, väljer Schemalägg ett möte och loggar in genom att fylla i dina kontouppgifter och klicka på Logga in. I dialogrutan för Schemalägg möte markerar du sedan rutan bredvid Återkommande möte. Då avaktiveras schemaläggningsinställningarna, vilket håller mötet öppet och tillgängligt i listan under Mina möten tills du raderar det. Klicka på knappen Schemalägg. Du får ett meddelande som bekräftar att ditt möte har schemalagts.
Hur startar jag ett schemalagt eller återkommande möte?
På en PC

För att starta ett schemalagt möte högerklickar du på GoToMeeting-ikonen i systemfältet, väljer Mina möten och loggar in genom att ange dina kontouppgifter och klicka på Logga in. I dialogrutan för Mina schemalagda möten väljer du sedan det möte du vill starta och klickar på Starta.

På en Mac

För att starta ett schemalagt möte klickar du på GoToMeeting-ikonen, sedan på knappen Mina möten och loggar in genom att ange dina kontouppgifter och klicka på Logga in. I dialogrutan för Mina möten - GoToMeeting väljer du sedan det möte du vill starta och klickar på Starta.
Kan jag använda GoToMeeting tillsammans med e-post eller snabbmeddelande-applikationer?
GoToMeeting integrerar med Microsoft Outlook och andra vanliga applikationer för e-post och snabbmeddelanden, vilket gör det enkelt att starta eller schemalägga möten när du använder dessa.
Hur sparar jag chat-sessioner från mina möten?
På Arkiv-menyn väljer du Spara chattlogg ... Då öppnas dialogrutan "Spara chattlogg till en fil" som ger dig möjlighet att spara den lokalt.
Hur delar jag en applikation och ingenting annat?
På en PC

En presentatör kan dela en enda applikation genom att högerklicka på skärmdelningsikonen på kontrollpanelens utdragbara flik och sedan välja den applikation som ska delas i listan som visas.

På en Mac

Eftersom det ännu inte är möjligt att specificera vilken/vilka applikationer som ska delas på Mac-datorer rekommenderar vi att du stänger alla applikationer som du inte vill dela innan du aktiverar skärmdelning.
Vad gör jag om deltagarna inte kan se min skärm?
Skärmdelning måste aktiveras efter att mötet har startats - när GoToMeeting startas är det avaktiverat för att förhindra att deltagare som ansluter tidigt ser din presentation.

För att aktivera skärmdelning klickar du på Visa min skärm i kontrollpanelen för organisatörer.

Om deltagarna fortfarande inte kan se din skärm kan du kontakta den globala kundtjänsten.
Tillbaka till början

Att hålla ett webinar

Vad kan jag göra med GoToWebinar?
Med GoToWebinar kan du enkelt ordna, leverera och övervaka stora webinars och online-evenemang för upp till 1 000 deltagare var du än befinner dig.

Registrering: Locka och lär dig mer om din publik med en registreringssida från GoToWebinar försedd med din logotyp. GoToWebinar hanterar de som registrerar sig åt dig och skickar påminnelser via e-post till dem före webinaret.

Presentation: Locka större publik genom att presentera online och minska resekostnaderna. Engagera dina webinar-deltagare med funktioner för interaktiva undersökningar, enkäter och frågestunder.

Robust rapportering: Gör det mesta av potentiella kunder genom att ladda ner GoToWebinars deltagarprofil som ger dig en detaljerad lista över deltagarna, sorterad efter hur intresserade de är. GoToWebinars rapporter följer även deltagarantal, återkoppling från deltagarna och övergripande framgång för ditt webinar för att hjälpa dig att arrangera dina webinars på bästa möjliga sätt.
Hur börjar jag använda GoToWebinar?
GoToWebinar tar bara några minuter att installera och är enkelt att lära sig och att använda. Allt du behöver göra är att registrera dig för en gratis provperiod nu. När den snabba automatiska installationen är slutförd kan du genast börja använda produkten.
Behöver jag sitta vid min dator för att hålla ett webinar?
Nej - du kan hålla ett webinar från vilken dator som helst så länge den har internetuppkoppling.

För att hålla ett schemalagt webinar: Logga in med e-postadressen och lösenordet kopplade till ditt konto på www.gotowebinar.com. En lista över dina schemalagda webinars hittar du under Mina webinars - klicka bara påStarta webinar intill det webinar som du vill starta.

För att hålla ett webinar direkt: Klicka på Håll ett webinar på www.gotowebinar.com och ange e-postadressen och lösenordet kopplade till ditt konto. På nästa sida klickar du på Webinar nu. Ditt webinar startas omedelbart.

För att bjuda in folk till ditt webinar: Klicka på knappen Bjud in andra på kontrollpanelen. Ett fönster med instruktioner för hur man ansluter sig öppnas och dessa kan du skicka till deltagarna via e-post eller snabbmeddelande, eller meddela via telefon.

För att schemalägga ett webinar: När du är inloggad på ditt konto väljer du Schemalägg webinar i den vänstra navigeringsmenyn. Fyll i information om webinaret och klicka på Schemalägg.
Hur startar jag ett spontant webinar?
På en PC

Högerklicka på GoToMeeting-ikonen i systemfältet, välj Webinar nu ... och logga in genom att ange dina kontouppgifter och klicka på Logga in. Ditt webinar startas och GoToWebinars kontrollpanel öppnas till höger på skrivbordet. Alternativ för inbjudningar visas i fönstret Bjud in andra.

På en Mac

Klicka bara på GoToMeeting-ikonen, välj Webinar nu och logga in genom att fylla i dina kontouppgifter och klicka på Logga in. Ditt webinar startas och GoToWebinars kontrollpanel öppnas till höger på skrivbordet. Alternativ för inbjudningar visas i fönstret Bjud in andra.

Obs! Spontana webinars har plats för upp till 200 deltagare.
Vad gör jag om deltagarna inte kan höra min röst eller se min skärm?
Både ljud- och skärmdelning måste aktiveras efter att webinaret har startats - när GoToWebinar startas är dessa avaktiverade för att förhindra att deltagare som ansluter tidigt ser eller hör dina förberedelser.

För att aktivera ljudet för dina deltagare trycker du på *1 på din telefon eller på Starta sändning högst upp på kontrollpanelen för organisatörer. (Knappen för Starta sändning syns när du använder mikrofon och högtalare och när du anger PIN-koden för ljud om du använder en telefon.)

För att aktivera skärmdelning klickar du på Visa min skärm i kontrollpanelen för organisatörer.

Om deltagarna fortfarande inte kan höra din röst eller se din skärm kan du kontakta den globala kundtjänsten.
Vad är en organisatör?
En organisatör är en person med ett GoToWebinar-konto som schemalägger, startar, hanterar och avslutar ett webinar. En organisatör kan även utnämna andra deltagare till organisatörer eller panelmedlemmar. När ett webinar startats är den ursprungliga organisatören presentatör som standard och kan antingen börja presentera eller lämna över presentationen till någon annan organisatör eller panelmedlem.
Vad är en panelmedlem?
En panelmedlem är en person som presenterar och/eller svarar på frågor som tilldelas honom eller henne under ett webinar. En panelmedlem kan när som helst ges möjlighet att presentera under webinaret och har möjlighet att prata i konferenssamtalet som standard. Panelmedlemmar behöver inte ha konton hos GoToWebinar för att kunna delta i online-evenemang.
Vad är en presentatör?
En presentatör är den person som visar sitt skrivbord för webinar-deltagarna. Organisatören är alltid den första presentatören. Rollen som presentatör kan sedan överlåtas till en annan organisatör, panelmedlem eller deltagare.

Presentatörerna kan visa hela sitt skrivbord, en blank skärm (utan några ikoner eller aktivitetsfält) eller ett fönster med en viss applikation för alla deltagare i webinaret. Presentatörerna kan när som helst välja att sluta visa sitt skrivbord eller sina applikationer. Presentatörerna kan ge andra organisatörer eller panelmedlemmar möjlighet att dela kontrollen över presentatörens mus och tangentbord.
Vad är en deltagare?
En deltagare är en person som kan se presentatörens skärm men som inledningsvis har sitt ljud avstängt på konferenssamtalet för att minimera bakgrundsljud som eventuellt kan störa presentationen.

Organisatören kan slå på ljudet för upp till 25 deltagare (inklusive panelmedlemmar och andra organisatörer), vare sig de är i telefonläge eller använder VoIP. Om fler deltagare behöver prata måste ljudet först stängas av för samma antal deltagare som har ljudet på eftersom endast 25 personer kan ha ljudet på samtidigt.

Deltagare behöver inte ha konton hos GoToWebinar för att kunna delta i online-evenemang.
Hur anpassar jag min registreringssida för webinar?
På sidan Hantera webinar klickar du på Redigera i avsnittet för Registreringsformulär. Du kan sedan välja mellan att lägga till färdiga frågor som ofta används och att skapa nya frågor för din registreringssida. Du kan även lägga till din egen logotyp på alla webinar-sidor och e-postmeddelanden genom att klicka på Redigera i avsnittet för Varumärke och tema på sidan Hantera webinar.
Hur kan jag övervaka mina deltagare under ett webinar?
På GoToWebinars instrumentpanel kan organisatörerna enkelt kontrollera deltagarmönster och observera hur uppmärksamma deltagarna är genom att titta på de två stolparna som visas överst på skärmen. Grön stolpe visar att webinaret lyckats, gul eller röd stolpe visar att det finns utrymme för förbättringar. Du kan också se hur många öppna frågor och uppräckta händer det finns vid varje tidpunkt. (Denna funktion är för närvarande inte tillgänglig för Mac.)
Hur laddar jag ner GoToWebinar-rapporter?
Klicka på rapportlänken på sidan med Webinar-historik för att utvärdera hur lyckat webinaret var eller se deltagarbeskrivningar. Alla webinar-rapporter finns också tillgängliga i avsnittet Mina rapporter i GoToWebinar, i .xls- eller .csv-format, så att de enkelt kan föras över till ditt kundregister.
Vad är skillnaden mellan chatt och frågestunder?
Med chattfunktionen kan organisatörer skicka privata meddelanden till panelmedlemmar eller skriva meddelanden till alla deltagare. Med frågestundsfunktionen kan deltagarna skicka skriftliga frågor till organisatörer och panelmedlemmar som kan välja mellan att svara privat eller till hela publiken.
Hur kan jag spara frågestunder från mina webinars?
Frågestunderna för varje webinar sparas automatiskt och finns tillgängliga i Deltagarrapporten två timmar efter webinarets slut. Deltagarrapporten är tillgänglig på begäran i 90 dagar. För att komma åt rapporten loggar du in på ditt GoToWebinar-konto och klickar på Generera rapporter. Välj Deltagarrapport och önskat webinar.
Kan jag låta en annan presentatör hjälpa mig med ett webinar?
Ja. Organisatörer kan bjuda in ytterligare presentatörer till webinars som panelmedlemmar. Under webinaret kan panelmedlemmarna prata med publiken eller dela webbinnehåll från sina egna skrivbord.
Kan jag godkänna personer som registrerar sig för ett webinar innan jag låter dem delta?
Ja. Funktionen för godkännande av registrering gör det möjligt för organisatörer att se alla som har registrerat sig och godkänna dem innan instruktioner för att logga in till webinaret skickas ut.
Kan jag rita och markera objekt under en presentation?
Ja. GoToWebinar gör det möjligt för organisatörer och panelmedlemmar att använda anteckningsverktyg för att markera delar av innehållet i sina presentationer. Verktygen omfattar överstrykning, penna, strålkastare och pilfunktioner. (Denna funktion är för närvarande endast tillgänglig för Mac-användare som deltar i ett webinar som hålls på en PC.)
Kan jag genomföra undersökningar och enkäter bland mina deltagare?
Ja. Organisatörer kan skapa undersökningar och enkäter på sidan Hantera webinar innan webinaret börjar. GoToWebinars organisatörer kan öppna popup-undersökningar under webinaret och inkludera en enkät som fylls i direkt efteråt eller i e-postmeddelanden som skickas till deltagarna senare.
Kan jag lägga in PowerPoint-filer?
Med GoToWebinars skärmdelningsteknik finns det ingen anledning att ladda upp din presentation i förväg. Kör den bara på ditt skrivbord och dela din skärm.

Om du vill att den ska finnas tillgänglig som en resurs för deltagarna måste du använda filöverföring. GoToWebinar erbjuder för närvarande inte denna funktion.
Har GoToWebinar en filöverföringsfunktion?
GoToWebinar erbjuder för närvarande inte denna funktion.
Kan jag kontrollera deltagarnas skrivbord?
Ja, men bara om de tillåter det. För att du ska kunna kontrollera en deltagares mus och tangentbord måste han eller hon vara den aktiva presentatören.
Hur delar jag en applikation och ingenting annat?
En webinar-presentatör på en PC kan dela en enda applikation genom att högerklicka på skärmdelningsikonen på kontrollpanelens utdragbara flik och sedan välja den applikation som ska delas i listan som visas.

Eftersom det ännu inte är möjligt att specificera vilken/vilka applikationer som ska delas på Mac-datorer rekommenderar vi att du stänger alla applikationer som du inte vill dela innan du aktiverar skärmdelning.
Tillbaka till början

Att hålla ett utbildningstillfälle

Hur börjar jag använda GoToTraining?
GoToTraining tar bara några minuter att installera och är enkelt att lära sig och att använda. Allt du behöver göra är att registrera dig för en gratis provperiod nu. När den snabba automatiska installationen är slutförd kan du genast börja använda produkten.
Behöver jag sitta vid min dator för att hålla ett utbildningstillfälle?
Nej, det är inte så vi arbetar. Du kan hålla ett utbildningstillfälle från vilken dator som helst så länge den har internetuppkoppling. Logga bara in med e-postadressen och lösenordet kopplade till kontot.

För att hålla ett schemalagt utbildningstillfälle: En lista över dina schemalagda utbildningstillfällen hittar du under Mina utbildningstillfällen - klicka bara på Starta utbildning intill den session som du vill starta.

För att schemalägga ett utbildningstillfälle: När du är inloggad på ditt konto väljer du Schemalägg ett utbildningstillfälle i den vänstra navigeringsmenyn. Fyll i information om utbildningen och klicka på Schemalägg för att anpassa din utbildning och bjuda in deltagare.
Hur schemalägger jag ett utbildningstillfälle?
På en PC

För att schemalägga ett utbildningstillfälle i förväg högerklickar du på GoToMeeting-ikonen i systemfältet längst ner till höger på skärmen, väljer Schemalägg ett utbildningstillfälle ... och loggar in genom att fylla i dina kontouppgifter och klicka på Logga in. I dialogrutan för Schemalägg utbildningstillfälle fyller du sedan i information om din utbildningssession innan du klickar på Schemalägg.

Om du använder Microsoft Outlook kan du välja att bjuda in deltagare via tidbokningsfunktionen i Outlook-kalendern.

På en Mac

För att schemalägga ett utbildningstillfälle i förväg klickar du på GoToMeeting-ikonen, väljer Schemalägg ett utbildningstillfälle och loggar in genom att fylla i dina kontouppgifter och klicka på Logga in. I dialogrutan för Schemalägg utbildningstillfälle fyller du sedan i information om din utbildningssession innan du klickar påSchemalägg.
Hur startar jag ett schemalagt utbildningstillfälle?
På en PC

För att starta ett tidigare schemalagt möte högerklickar du på GoToMeeting-ikonen i systemfältet, väljer Mina utbildningstillfällen och loggar in genom att fylla i dina kontouppgifter och klicka på Logga in. I dialogrutan för Mina schemalagda utbildningstillfällen väljer du sedan den session du vill starta och klickar på Starta.

På en Mac

För att starta ett schemalagt utbildningstillfälle klickar du på GoToMeeting-ikonen, sedan på knappen Mina utbildningstilfällen och loggar in genom att ange dina kontouppgifter och klicka på Logga in. I GoToTrainings dialogruta för Mina utbildningstillfällen väljer du sedan den session du vill starta och klickar på Starta.
Hur delar jag en applikation och ingenting annat?
På en PC

En organisatör kan dela en enda applikation genom att högerklicka på skärmdelningsikonen på kontrollpanelens utdragbara flik och sedan välja den applikation som ska delas i listan som visas.

På en Mac

Eftersom det ännu inte är möjligt att specificera vilken/vilka applikationer som ska delas på Mac-datorer rekommenderar vi att du stänger alla applikationer som du inte vill dela innan du aktiverar skärmdelning.
Kan jag öka antalet tillåtna studenter vid ett utbildningstillfälle?
Varje GoToTraining-organisatör kan bjuda in upp till antingen 25 eller 200 deltagare per utbildningstillfälle, beroende på vilket GoToTraining-abonnemang som valdes vid beställningen. För att byta abonnemang loggar du in på ditt konto, klickar på Mitt konto i navigeringsfältet till vänster och väljer sedan Val av abonnemang.

För större evenemang med upp till 1 000 deltagare, överväg GoToWebinar.
Fungerar GoToTraining tillsammans med LMS-applikationer (Learning Management System)?
Ja, GoToTraining fungerar med flera olika LMS-applikationer. GoToTraining använder en öppen API, så alla kan utveckla GoToTraining-integrationer. Mer information finns på vår Integrationsmarknad.
Vad gör jag om deltagarna inte kan se min skärm?
Skärmdelning måste aktiveras efter sessionen har startats - när GoToTraining startas är det avaktiverat för att förhindra att deltagare som ansluter tidigt ser dina förberedelser.

För att aktivera skärmdelning klickar du på Visa min skärm i kontrollpanelen för organisatörer.

Om deltagarna fortfarande inte kan se din skärm kan du kontakta den globala kundtjänsten.
Kan studenterna komma åt mitt utbildningsmaterial före, under och efter ett utbildningstillfälle?
Ja. Du kan enkelt koppla utbildningsmaterial från innehållsbiblioteket till enskilda utbildningstillfällen och ge deltagarna tillgång till detta före, under eller efter utbildningstillfället.
Kan jag ta betalt för mina kurser via GoToTraining?
Ja! GoToTrainings RevStream-funktion gör det möjligt att ta betalt genom integrering med PayPal™. När detta har implementerats kan läraren ta betalt för sina utbildningstillfällen och hantera betalningar via GoToTraining.

Se våra Vanliga frågor om att ta betalt för utbildning nedan för mer information.
Vad är en organisatör?
En organisatör är en person med ett GoToTraining-konto som schemalägger, startar, hanterar och avslutar ett utbildningstillfälle. När ett utbildningstillfälle startats är den ursprungliga organisatören presentatör som standard och kan antingen börja presentera eller lämna över presentationen till någon annan deltagare.
Vad är en presentatör?
Presentatören är den person som delar sin skärm vid något tillfälle under sessionen. Presentatören bestämmer också vem som får lov att använda ritverktygen och dela kontroll av tangentbord och mus. Organisatören är alltid den första presentatören. Rollen som presentatör kan sedan överlåtas till en annan deltagare.
Vad är en deltagare?
En deltagare är en person som deltar i ett utbildningstillfälle men som inte är en organisatör. Deltagare behöver inte ha konton hos GoToTraining för att kunna delta i utbildningssessioner online.
Hur kan jag använda RevStream-funktionen för betalningar?
RevStream låter dig hantera registreringsavgifter via GoToTrainings webbplats så att administreringsprocessen blir smidigare - och din vinst ökar.

Om RevStream är aktiverat kan du sätta ett pris på ditt utbildningstillfälle, ta emot betalning i flera olika valutor, ta emot betalning till ditt PayPal-konto och hantera hel eller delvis återbetalning om någon behöver avboka.

De som registrerar sig kan betala online med de vanligaste kreditkorten (Visa, MasterCard, Discover och American Express) eller via PayPal.
Måste mitt företag ha ett PayPal-konto för att jag ska kunna använda RevStream?
Ja. Du eller ditt företag måste ha ett bekräftat och verifierat PayPal-konto för att kunna använda RevStreams betalningsrutiner. Vi rekommenderar att du använder ett företags- eller premiumkonto hos PayPal så att dina kunder inte behöver ha PayPal-konton själva för att kunna betala dig.

Läs mer om olika typer av PayPal-konton på PayPals webbplats.
Måste mina kunder ha PayPal-konton? Vilka betalsätt accepteras? Kan jag ta emot checkar också?
Om du har ett företags- eller premiumkonto hos PayPal kan dina kunder betala online med de vanligaste kreditkorten (Visa, MasterCard, Discover och American Express) eller via PayPal. Om du har ett personligt PayPal-konto kan de bara betala online via PayPal.

Lärare som vill ta emot andra betalsätt, som kontanter och checkar, kan hantera dessa betalningar separat och markera de deltagarna som "betalt" så kommer systemet att registrera dem för sessionen.
Hur gör jag om jag vill låta någon vara med på utbildningen gratis?
Om du vill låta en person registrera sig kostnadsfritt kan du manuellt markera att de har "betalt" så kommer systemet att registrera dem för sessionen.
Kostar det extra att hantera betalningar?
RevStreams betalningsprocess ingår i GoToTraining, så det finns ingen anledning att köpa denna tjänst separat. Dock kommer serviceavgifter att tas ut om tjänsten används. Utöver PayPals normala transaktionsavgifter* tar Citrix Online även ut en bekvämlighetsavgift på 1,9 % av varje registreringsavgift, med ett tak på 9,95 dollar per deltagare eller det tak som gäller för den valuta du väljer. Alla avgifter dras automatiskt från ditt PayPal-konto vid transaktionstillfället.

Om din utbildning till exempel kostar 100 dollar per person tar Citrix Online ut en avgift på 1,90 dollar varje gång någon betalar för sin utbildning via GoToTraining. Om din utbildning kostar mer än 524 dollar kommer en fast avgift på 9,95 dollar per person att tas ut.

*PayPals avgifter är normalt 2,9 % + 0,30 dollar per transaktion, såvida ingenting annat har överenskommits med Pay Pal.

Se PayPals avgiftspolicy.
Hur kommer jag igång med RevStreams betalningsprocess?
När du har öppnat ett konto hos GoToTraining kan du börja använda RevStream genom att koppla ditt GoToTraining-konto till ditt PayPal-konto. Vi rekommenderar att du använder ett företags- eller premiumkonto hos PayPal så att dina kunder inte behöver ha PayPal-konton själva för att kunna betala dig.

För att kopplingen ska fungera måste ditt PayPal-konto dessutom vara bekräftat och verifierat i enlighet med PayPals rutiner. Om ditt PayPal-konto inte har verifierats kan du logga in på ditt PayPal-konto, klicka på Bli verifierad i statusfältet under ditt namn och följa instruktionerna. PayPals verifieringsprocess skiljer sig mellan olika länder och regioner men i USA är ett sätt att verifiera sitt konto att länka sitt bankkonto till sitt PayPal-konto.

Med ett verifierat PayPal-konto är det enkelt att börja använda RevStream på GoToTrainings webbplats. Logga in, klicka på Mina utbildningstillfällen och välj Inställningar. Gå sedan till Betalningsavsnittet och följ instruktionerna. Om du ingår i ett konto med flera användare måste du be din organisations kontoadministratör att göra inställningarna åt dig.
Hur bjuder jag in studenter till ett kommande utbildningstillfälle?
Om du använder Microsoft Outlook kan du välja att bjuda in deltagare via tidbokningsfunktionen i Outlook-kalendern när du har schemalagt sessionen. Om du använder något annat e-postprogram kan du bjuda in deltagare genom att kopiera och klistra in utbildningsinformationen i ett e-postmeddelande.

Ett annat alternativ är att låta deltagarna registrera sig för kommande utbildningstillfällen själva med hjälp av kurskatalogen online.
Kan jag spara innehåll som jag vill använda under mina utbildningstillfällen?
Ja. Varje organisatör har ett lagringsutrymme på 2,0 GB i innehållsbiblioteket där de kan spara filer, webblänkar, test och utvärderingar.
Kan jag ge studenterna tillgång till utbildningsmaterial före utbildningstillfället?
Ja. Du behöver inte längre komma ihåg att skicka dokument till studenterna via e-post före dina utbildningstillfällen. Du kan enkelt koppla utbildningsmaterial från innehållsbiblioteket till enskilda utbildningstillfällen och ge deltagarna tillgång till detta före, under eller efter utbildningstillfället.
Hur kan jag övervaka mina studenter under ett utbildningstillfälle?
På GoToTrainings instrumentpanel kan organisatörerna enkelt kontrollera deltagarmönster och obervera hur uppmärksamma deltagarna är genom att titta på de två stolparna som visas överst på skärmen. Grön stolpe visar att utbildningen lyckats, gul eller röd stolpe visar att det finns utrymme för förbättringar. Du kan också hålla reda på hur många undersökningar och tester du har gjort och se hur många händer som räcks upp vid en viss tidpunkt. (Denna funktion är för närvarande inte tillgänglig för Mac.)
Hur skapar jag GoToTraining-rapporter?
Rapporter kan skapas från menyn Generera rapporter i GoToTrainings administrationscenter. Du kan även köra vissa rapporter, som deltagarlistan, när du visar informationen om en session.
Hur kan jag ta reda på vem som deltog vid mitt utbildningstillfälle?
Du kan köra en deltagarrapport som ger dig information om vilka som deltog i din utbidning, inklusive information om vilka som registrerade sig och hur länge de var närvarande.
Hur kan jag se testresultat?
Organisatörer kan använda Testrapporten för att se information om test för en viss utbildning, inklusive vem som gjorde dem, hur många poäng de fick och när de gjorde testet.
Hur hanterar jag alternativ för studenterna?
Många deltagaralternativ, inklusive chatprivilegier och möjligheten att räcka upp handen, kan kontrolleras via Alternativ-menyn högst upp på skärmen. Markera eller avmarkera för att aktivera och avaktivera alternativ.
Kan jag godkänna personer som registrerar sig för en utbildning innan jag låter dem delta?
Ja. Genom att markera Vid godkännande när du skapar registreringsformuläret kan du godkänna eller neka personer som registrerar sig.
Kan jag genomföra undersökningar och test bland mina studenter?
Ja. Organisatörer kan skapa undersökningar och test på sidan Mina utbildningstillfällen innan sessionen börjar. Organisatörer kan starta undersökningar och test genom att välja dem i rutan för Undersökningar och test på instrumentpanelen.
Tillbaka till början

Att använda ljud

Hur fungerar den inbyggda ljudfunktionen och kostar det någonting?
GoToMeeting, GoToWebinar och GoToTraining omfattar integrerat avgilftsbelagt telefon- och VoIP-ljud utan extra kostnad. Du kan välja att använda enbart det avgiftsbelagda telefonkonferensnumret eller VoIP eller låta deltagarna välja mellan båda alternativen.

Alla mötesdeltagare kan ringa in till det avgiftsbelagda telefonnumret. Deltagarna debiteras sina vanliga samtalskostnader, precis som om de ringde ett normalt fjärrsamtal.

Du och dina deltagare kan också prata gratis genom att välja att använda era datorers mikrofon och högtalare. Vårt kostnadsfria VoIP-alternativ (IP-telefoni) gör det möjligt för mötesdeltagarna att skicka och ta emot ljud via internet genom att använda en mikrofon och högtalare kopplad till deras datorer (ett USB-headset rekommenderas).

Alla deltagare i GoToMeeting och GoToTraining har rätt att prata när de ansluter. I GoToWebinar ansluter organisatörer och panelmedlemmar först i Lobbyläge, där de kan prata med varandra utan att andra deltagare hör, tills organisatören klickar på Starta sändning. Deltagarnas ljud är avstängt och de hålls i vänteläge tills organisatören klickar på Starta sändning, då ansluts de till webinaret i ett läge där de enbart kan lyssna.
Finns det någon integrerad ljudtjänst med gratisnummer tillgänglig? Hur registrerar jag mig?
Ja! Med vår tjänst Avgiftsfria nummer kan du ge deltagarna möjlighet att ringa upp med VoIP samt avgiftsbelagda eller avgiftsfria konferenssamtal utan att någon extrautrustning krävs. Genom att inte enbart använda gratisnummer kan du spara pengar samtidigt som du har möjlighet att locka deltagare som inte vill betala för fjärrsamtal.

Om du vill köpa tjänsten Avgiftsfria nummer med gratisnummer för över 50 länder, eller om du har fler frågor om våra utökade ljudalternativ, kontakta oss gärna på 020 888 501.
Hur många personer kan prata samtidigt under ett samtal?
Om man använder det inbyggda avgiftsbelagda telefonnumret och VoIP-ljud kan upp till 25 deltagare ha ljudet på och prata när de vill i GoToMeeting och GoToWebinar. Detta gäller även vid användning av tjänsten Avgiftsfria nummer.

I GoToTraining kan alla 200 personerna ha ljudet på och prata samtidigt. (Gäller för en kombination av deltagare som använder VoIP och telefon.)
Kan jag slå på/av ljudet för alla deltagarna samtidigt?
GoToMeeting: Du kan slå på och av ljudet för alla deltagarna var för sig eller samtidigt.

GoToWebinar: Du kan stänga av ljudet för alla deltagarna samtidigt, men inte slå på det för alla samtidigt. Du kan även slå av och på ljudet individuellt för upp till 25 deltagare.

GoToTraining: Du kan slå på och av ljudet för alla deltagarna samtidigt.
Kan jag slå av/på ljudet för vissa deltagare?
Ja. Du kan slå av/på ljudet för individuella deltagare om de har angett sin ljud-PIN. Klicka bara på mikrofon- eller telefonikonen bredvid deras namn i deltagarlistan.
Kan jag använda mina egna avgiftsfria telefonnummer för alla mina möten, webinars och utbildningstillfällen?
Ja. Som organisatör kan du enkelt ändra dina inställningar för konferenssamtal på Mitt konto-sidan.

Under Konferenssamtalstjänst väljer du alternativet Privat konferenssamtalstjänst. Ange sedan åtkomstnumret och lösenordet för din tjänst med gratisnummer i fälten för Organisatörens telefonnummer och Åtkomstkod. Fyll i deltagarnas åtkomstnummer och lösenord för gratisnumret i fälten för Panelmedlemmar och Deltagare.
Erbjuder LogMeIn fristående ljudkonferenser?
Ja! Vi erbjuder OpenVoice-ljudtjänster för pålitliga konferenssamtal. OpenVoice skiljer sig från andra konferenssamtalstjänster eftersom det är så enkelt att använda - från konferensrum som alltid är tillgängliga och inte kräver bokning till webbaserade kontroller - vem som helst kan hålla ett konferenssamtal utan att behöva anlita dyra utomstående moderatorer. Läs mer på www.openvoice.com.
Vilka mikrofon-/högtalarinställningar rekommenderar ni för bästa möjliga ljudkvalitet när man använder VoIP?
För optimal ljudkvalitet rekommenderar vi ett headset med USB-anslutning eller hörlurar med USB-anslutning och en separat mikrofon som kopplas till din dator. Analoga versioner är ok, men inte idealiska. Vi har inte fått goda resultat när vi använt högtalarna och mikrofonen som är inbyggda i bärbara datorer eller webbkameror med USB-anslutning.
Kan jag testa kvaliteten på min kombination av högtalare och mikrofon före mötet?
Ja. Högerklicka bara på GoToMeeting-ikonen i systemfältet och välj Preferenser, välj sedan Ljud och markera de enheter du vill testa i rullgardinsmenyerna.
Vem kan jag kontakta om jag behöver hjälp med ljudet?
Här är några snabba tips om ingen hör dig:

-Ringde du rätt telefonnummer? Prova att ringa upp konferensen igen.

-Dubbelkolla att du har valt rätt ljudalternativ - till exempel kan du inte använda mikrofon och högtalare om du har markerat "Använd telefon".

-Har du startat sändningen? Om du använder GoToWebinars telefonkonferenser måste du klicka på Starta sändning på kontrollpanelen för organisatörer eller *1 på din telefons knappsats för att starta konferensen.

-Har du valt rätt ljudenheter i preferens-menyn för GoToMeeting (eller Ljud på en Mac)?

-Om du använder en mikrofon med en knapp för att slå på/av ljudet, är mikrofonen påslagen?

-Är volymen på deltagarens högtalare för lågt inställd?

-Om du använder mikrofon och högtalare, är din internetuppkoppling för långsam? (Vi rekommenderar bredbandsanslutning om du använder VoIP.)

Om du fortfarande har problem med ljudet kan du kontakta den globala kundtjänsten.
Tillbaka till början

Inspelning & uppspelning

Hur spelar jag in ett möte, webinar eller utbildningstillfälle?
Klicka på Vy-menyn på kontrollpanelen för organisatörer och välj Inspelning för att öppna Inspelningsfönstret. Klicka på knappen för Inställningar i Inspelningsfönstret och kontrollera att dina ljud- och videoalternativ är korrekt inställda. Klicka på OK för att spara eventuella ändringar. Klicka sedan på Starta inspelning för att börja spela in.

Klicka på Stoppa inspelning för att pausa eller avsluta inspelningen helt. Om du klickar på Starta inspelning igen kommer inspelningen att fortsätta till samma fil.

Obs! Ljudet börjar spelas in när organisatören klickar på Starta inspelning men skärminspelningen börjar inte förrän presentatören börjar visa sin skärm.
Hur spelar jag in ljud med den inbyggda ljudfunktionen?
För att spela in ljuddelen av möten som använder GoToMeetings telefon- eller VoIP-funktioner måste du ha ett ljudkort installerat på din dator. (Om du kan höra musik som spelas på din dator har du ett ljudkort.) Det ljud som du och dina deltagare skickar över telefonen eller VoIP (med en mikrofon kopplad till datorn) kommer då att spelas in automatiskt när du klickar på Starta inspelning.
Kan jag spela in ett möte, webinar eller utbildningstillfälle med min egen ljudtjänst?
Ja! För att spela in ljud med en annan tjänst än de ljudfunktioner som ingår i GoToMeeting måste du ha ett ljudkort och en ljudinmatningsenhet som till exempel en mikrofon. Om du spelar in en telefonkonferens kan du antingen placera mikrofonen bredvid telefonen eller förse din telefon med en inspelningsadapter och koppla en ingående linje till din dators ljudkort.
Kan jag spela in de videoströmmar som visas under ett möte, webinar eller utbildningstillfälle?
Videoinspelning är för närvarande inte tillgängligt med vår HDFaces-funktion. Däremot kan du fortfarande spela in skärmdelningen och ljuddelen av mötet.
Kan Mac-användare spela upp möten, webinars och utbildningstillfällen som spelats in på en PC?
Ja, Mac-användare kan titta på möten som spelats in på en PC, men bara om de inspelade filerna har konverterats till Windows Media-format, någonting som organisatören måste specificera innan mötet spelas in.
Hur konverterar jag inspelningar till Windows Media Player-format?
För att ett möte som spelas in på en PC ska konverteras till Windows Media Player-format måste mötets organisatör välja alternativet Konvertera till Windows Media Player-fil i dialogrutan för inspelningspreferenser innan mötet spelas in.

För att komma åt det här alternativet högerklickar du på GoToMeeting-ikonen i systemfältet, väljer Preferenser och sedan Inspelning. Om mötet redan pågår klickar du på Arkiv högst upp på kontrollpanelen, väljer Preferenser och sedan Inspelning. Välj sedan Konvertera till Windows Media Player-fil.

GoToMeeting konverterar då det inspelade mötet till en Windows Media Player-fil när mötet är slut för att undvika att göra datorn långsammare under mötet.
Hur sparar jag ett inspelat möte, webinar eller utbildningstillfälle?
Inspelningarna sparas automatiskt på den plats som anges på inspelningsfliken i dina preferenser för GoToMeeting när du avslutar eller lämnar mötet. Möten som inte schemalagts namnges med datum och tid plus orden "Möts nu" medan filnamnet för schemalagda möten kommer att innehålla mötets ämne. Observera att det inte går att ändra den plats där inspelningen sparas när du har klickat på Spela in-knappen. Om du inte hittar din inspelning kan du kontrollera vilken plats som anges i rutan "Spara i:" i inspelningspreferenserna.
Var sparas mina inspelningar?
Den förinställda lagringsplatsen för inspelade möten är mappen Mina dokument på en PC och /Användare/Dokument/Inspelningar på en Mac. Du kan byta plats innan du börjar spela in. Vi rekommenderar att den plats du väljer har minst 1,0 GB fritt utrymme för att inspelningen ska få plats.
Hur spelar jag upp ett möte, webinar eller utbildningstillfälle som jag precis har spelat in?
Om du inte redan har gjort det avslutar du mötet som du spelar in. GoToMeeting sparar automatiskt din fil med tid och datum angivna efter det namn som du gav mötet när du schemalade det. Spontana möten namnges med datum och tid följt av "Möts nu".

Gå till den mapp som anges i fältet "Spara i" på fliken för inspelningar under preferenser.

Klicka på filnamnet för att spela upp den.

Förstora vyfönstret för optimal uppspelningskvalitet.

*För att titta på ett möte som spelats in i GoToMeeting-formatet måste du antingen ha installerat GoToMeeting eller ladda ner GoToMeetings codec på http://www.gotomeeting.com/codec.

**För att titta på ett möte som spelats in i Windows Media-format måste du vänta till konverteringsprocessen har slutförts. GoToMeeting konverterar det inspelade mötet till en Windows Media Player-fil när mötet är slut för att undvika att göra datorn långsammare under mötet.
Kan jag redigera en inspelning?
GoToMeetings funktion för inspelning och uppspelning låter dig spela in och spara mötena så som de faktiskt var. Du kan välja att redigera filerna med valfri programvara för redigering.
Kan jag skicka en inspelning via e-post?
Beroende på storlek kan inspelningarna zippas och skickas via e-post, skickas via FTP eller läggas upp på en webbplats. Mottagarna måste ha Windows Media 9.0 eller högre för att titta på möten som spelats in på en PC. Om mötet skickas i GoToMeeting-formatet måste mottagarna antingen ha installerat GoToMeetings programvara på sin dator eller ladda ner GoToMeetings codec på http://www.gotomeeting.com/codec.

Obs! Mac-användare kan endast titta på möten som spelats in på en PC om dessa har spelats in i Windows Media-format och måste eventuellt klicka på en knapp för att installera Windows Media-komponenter för QuickTime innan de kan öppna filen.
Tillbaka till början

Säkerhet

Är GoToMeeting, GoToWebinar och GoToTraining säkra?
Ja, dina online-möten, webinars och utbildningstillfällen är helt privata och säkra. Alla våra lösningar har end-to-end Secure Sockets Layer (SSL) och 128-bitars Advanced Encryption Standard (AES) kryptering. Ingen okrypterad information lagras någonsin i vårt system.
Hur fungerar GoToMeeting, GoToWebinar och GoToTraining med brandväggar?
Våra lösningar använder utgående HTTP-anslutningar för att göra det möjligt att dela skärm under sessionerna även om företaget har installerat brandväggar. I de flesta fall kan organisatörer och deltagare koppla upp sig mot servrar utan att behöva justera brandväggsinställningarna.
Kan min dator drabbas av ett virus när jag laddar ner programvaran eller deltar i en session?
Nej, varken organisatörer eller deltagare kan drabbas av eller utsättas för virus när de laddar ner vår programvara. Vi övervakar hela tiden vår utvecklingsmiljö för att se till att det inte finns några virus eller skadlig programvara och all vår programvara som kan laddas ner har försetts med en digital signatur för att förhindra att någon utomstående part manipulerar den. Den varning som våra kunder eventuellt ser när de installerar vår programvara är ett standardmeddelande som skickas av deras webbläsare varje gång de laddar ner en körbar fil.
Behöver jag ställa in min webbläsare så att den accepterar cookies för att kunna använda er webbplats?
Du behöver inte tillåta cookies för att besöka vår webbplats. Men om du behöver logga in på ett befintligt konto måste du ändra din webbläsares sekretessinställningar så att den tillåter cookies. Vi använder cookies främst för att ge dig säker åtkomst till ditt konto.
Tillbaka till början

Betalning & uppsägning

Hur byter jag lösenord?
Logga in på ditt konto och klicka på Mitt konto. Fyll i ditt nuvarande lösenord och skriv sedan in ditt nya lösenord och repetera det på den plats som anges. Klicka på Spara ändringar längst ner på sidan.

Obs! Lösenord måste bestå av minst 8 tecken och innehålla både bokstäver och siffror.

Glömt lösenordet?
Hur avslutar jag min kostnadsfria provperiod?
Du kan avsluta din kostnadsfria provperiod online när som helst under provperioden. Allt du behöver göra är att logga in, klicka på Mitt konto i det övre navigeringsfältet och sedan på Avbeställ efter provperiod. På sidan Avbeställ efter provperiod klickar du sedan på Avbeställ efter provperiod. Ditt konto kommer då att avslutas när din provperiod tar slut. I annat fall kommer du automatiskt att bli prenumerant på ett abonnemang som betalas månadsvis efter den kostnadsfria provperioden.
Hur avbeställer jag mitt betalda abonnemang?
Logga in och gå till Betalningsinformation eller Mitt konto för att avsluta ditt betalda abonnemang. Välj alternativet "Nej, avsluta min prenumeration ..." och klicka på Spara ändringar. Eftersom din prenumeration betalas i förskott kommer den att fortsätta till slutet av den period som du redan har betalt för. Vid denna tidpunkt kommer ditt abonnemang att avslutas och inte längre förnyas.
Hur byter jag abonnemang eller produkt?
Du kan göra ändringar i ditt abonnemang online när som helst. Logga in på ditt konto och klicka på Mitt konto, sedan Val av abonnemang eller Byt abonnemang.

Du kan också kontakta den globala kundtjänsten för att få hjälp att göra ändringar i ditt konto.
Kan jag byta till en annan deltagarnivå för GoToWebinar eller GoToTraining utan att det påverkar de utbildningstillfällen eller webinars jag redan har planerat?
Ja, byte av abonnemang påverkar inte de webinars eller utbildningstillfällen som du redan har schemalagt. Om fler personer registrerar sig för ett evenemang än du har plats för så kan du till exempel byta till en högre deltagargräns innan det hålls.

För att byta abonnemang loggar du in på ditt konto och klickar på Mitt konto, sedan Val av abonnemang eller Byt abonnemang.
Vilka kostnader innebär det att byta abonnemang?
När du ändrar ditt abonnemang justeras din betalningsinformation automatiskt och räknas av emot det belopp som redan betalts. Du får en bekräftelse via e-post som kvitto när ändringarna har genomförts.

Om det nya abonnemang du har valt medför att priset på din prenumeration ökar kommer du att bli ombedd att betala skillnaden. Så snart du har betalat får du tillgång till funktionerna i det nya abonnemanget. Ditt betalningsdatum kommer att ändras så att det överensstämmer med det datum då du ändrade ditt abonnemang.

Om du har pengar tillgodo på ditt konto och vill begära återbetalning kan du kontakta den globala kundtjänsten.
Mitt konto har gått ut. Hur kan jag aktivera det igen?
Logga in på ditt konto. Om ditt konto har gått ut kommer du automatiskt att skickas vidare till sidan för Val av abonnemang under Mitt konto. Här väljer du helt enkelt det abonnemang du vill ha, klickar på Fortsätt och fyller i din betalningsinformation. Ditt konto kommer att återaktiveras omedelbart.
Hur kan jag kontrollera vilka kostnader som belastat mitt konto?
Du kan kontrollera din kontohistorik genom att logga in och besöka din Kontohistorik-sida.
Vem kontaktar jag om jag har en fråga om en faktura eller vill begära återbetalning?
Hur byter jag kreditkort eller uppdaterar betalningsinformationen för mitt konto?
Logga in och välj Betalningsinformation för att kontrollera eller uppdatera ditt kreditkort eller annan betalningsinformation för ditt konto.
Får jag kvitto på mitt köp?
Alla dina kvitton sparas på din Kontohistorik-sida. Du får även ett kvitto via e-post första gången du köper ett abonnemang, när det förnyas samt varje gång du byter abonnemang därefter.
Tillbaka till början

Att hålla en fristående ljudkonferens

Vad kan jag göra med tjänsten OpenVoice ljudkonferenser?
OpenVoice ljudkonferenser ger dig och andra möjlighet att ta kontakt när som helst med fristående ljudkonferenser som inte kräver bokning med upp till 500 deltagare utan behov av hjälp från en operatör. Våra enkla och intuitiva webbfunktioner gör det otroligt enkelt att moderera ljudkonferenser. Du kan starta ett konferenssamtal omedelbart från en telefon eller schemalägga ett för senare på webben eller via Outlook.
Vad betyder det att konferenssamtal inte kräver bokning eller är spontana?
Konferenssamtal som inte kräver bokning eller är spontana betyder att du inte behöver schemalägga eller reservera resurser för ett möte. Som organisatör kan du hålla möten 24 timmar om dagen, sju dagar i veckan, 365 dagar om året.
Hur skiljer sig OpenVoice ljudkonferenser från konkurrenternas produkter?
OpenVoice ljudkonferenser:

· Erbjuder lägre kostnader utan dolda avgifter för pålitliga ljudkonferenser av hög kvalitet.

· Ger administratörerna full kontroll över hanteringen av slutanvändarna med hjälp av kommissioner i realtid och betalcenter.

· Ett lättanvänt webbgränssnitt med enkel inspelning och aktiva talar- och ljudkontroller ingår.
Hur registrerar jag mig?
Om du vill köpa OpenVoice ljudkonferenstjänst, behöver en demonstration eller prisinformation, eller om du har frågor om tjänsten kan du kontakta säljavdelningen på 020 888 501 eller via ett av våra kontor i hela världen.
Vilka prismodeller finns tillgängliga för företagskonton?
Priset för OpenVoice är baserat på en minuttaxa. Kontakta säljavdelningen på 020 888 501 för information om priser.
Kommer fler länder att läggas till i den internationella tjänsten för avgiftsbelagda och kostnadsfria telefonnummer?
Med utgångspunkt i kundernas önskemål läggs nya uppringningsnummer för olika länder till kontinuerligt. Om du behöver telefonnummer i ett land som inte finns tillgängligt för närvarande, kontakta säljavdelningen eller din kontoansvarige.
Hur fungerar internationella kostnadsfria telefonnummer?
De internationella avgiftsfria telefonnumren är endast tillgängliga för en viss deltagare i ett visst land.

Till exempel ska endast deltagare i Belgien ringa det belgiska avgiftsfria telefonnumret. De belgiska avgiftsfria telefonnumren fungerar inte för deltagare i andra länder.
På vilka sätt kan jag starta eller schemalägga ett konferenssamtal?
Du kan starta eller schemalägga ett konferenssamtal på tre olika sätt:

Telefon

· Ring det avsedda inringningsnumret från listan med länder.

· Ange ditt konferensrumsnummer och din moderator-PIN.

· Ge deltagarna telefonnumret och numret på konferensrummet - ingen förbokning krävs.

Outlook

· Se till att du har OpenVoice-plugin-programmet för Outlook installerat.

· Från Outlook klickar du på Schemalägg OpenVoice-konferens.

Webbplats

· Logga in och klicka på Bjud in och schemalägg under Mina konferenser.

· Lägg till dina kontakters namn och e-postadresser.

· Ring det avsedda inringningsnumret från listan med länder.

· Ange ditt konferensrumsnummer och din moderator-PIN.
Hur fungerar plugin-programmet för Outlook?
Plugin-programmet för Outlook ger dig möjlighet att schemalägga samtal med OpenVoice direkt från din Outlook-kalender.

För att använda det, se till att du har OpenVoice-plugin-programmet för Outlook installerat. Från Outlook klickar du sedan på Schemalägg OpenVoice-konferens.
Behöver jag vara inloggad på OpenVoices webbplats för att schemalägga, genomföra eller kontrollera ett OpenVoice ljudkonferenssamtal?
Nej. Organisatören för ett konferensrum behöver inte logga in på webbplatsen för att schemalägga, genomföra eller kontrollera ett konferenssamtal. OpenVoice är en konferenstjänst som inte kräver bokning och som ger varje organisatör tillgång till ett bestämt antal åtkomstnummer, ett konferensrum och en organisatör-PIN-kod som kan användas när som helst. Organisatören kan välja mellan att hantera ett samtal med telefonkommandon eller webbkontroller.

Det finns dock fördelar med att använda webbportalen för organisatörer. Några exempel är webbkontroller för ljud, handuppräckning, användarrapporter och webbaserad schemaläggning för att förbättra möteshanteringsupplevelsen.
Kan organisatören skapa en säkerhets-PIN-kod för varje möte?
Ja. Organisatörer kan aktivera säkerhets-PIN-funktionen genom att välja Ja på alternativet "Implementera en säkerhetskod som bestäms av värden för varje session". Du ser inställningsfliken när du loggar in som organisatör.
Kan konferenssamtal sammankopplas med en betalkod?
Ja, det finns en betalkodsfunktion. Betalkodsfunktionen ger organisatören möjlighet att ange en siffra innan mötet påbörjas. Organisatören kan också definiera en standardbetalkod i online-portalen. Denna siffra kommer sedan att synas i slutet av faktureringscykeln för de möten den gäller för.



Betalkodsfunktionen ger företag möjlighet att använda och sortera faktureringsinformation för chargeback-ändamål.
Finns det en uppropsfunktion?
Ja. Det går att aktivera Uppropsfunktionen på Inställningssidan när man loggar in som organisatör.

Organisatören kan höra en uppspelning med vilka deltagare som deltar i konferenssamtalet genom att trycka telefonkommandot #3.
Kan man ha flera organisatörer på samma samtal?
Ja, flera organisatörer kan vara inloggade på samma konferenssamtal. Dock kan enbart en organisatörs PIN-kod och konferensrum användas för att ansluta till konferensen.

Obs! När flera organisatörer ansluter till mötet via en organisatörs konferensrum och PIN-kod kommer alla att visas som organisatörer i deltagarlistan.
Finns det något sätt att stänga av alla andra deltagares mikrofoner?
Föreläsningsläget stänger av mikrofonerna hos alla deltagare i konferensen utom organisatörens/organisatörernas. De flesta ljudstörningar på konferenser orsakas av att flera deltagare pratar samtidigt eller av bakgrundsljud. När man använder Föreläsningsläget stängs alla mikrofoner utom värdens eller organisatörens av, vilket ger konferensen bättre ljudkvalitet. Organisatören kan aktivera den här funktionen genom att trycka *8 på sin telefons knappsats.

Första gången denna kod trycks in sätts konferensen i föreläsningsläge, men deltagarna kan fortfarande själva aktivera sina mikrofoner om de vill prata.

Andra gången koden trycks in sätts konferensen i föreläsningsläge och deltagarna kan inte längre själva slå på sina mikrofoner.

Tredje gången denna kod trycks in stängs föreläsningsläget av.
Kan deltagare vars mikrofoner är avstängda be att få dem påslagna?
Handuppräckning är en funktion som är aktiv när en konferens är i föreläsningsläge och som uppmärksammar värden på att en deltagare vars mikrofon är avstängd har en fråga och vill säga någonting. Deltagaren aktiverar handuppräckning genom att trycka *9 på sin telefons knappsats. En gul handikon visas på organisatörens webbkontrollskärm för att informera denne om vilken deltagare som vill prata.
Vilken typ av dataanvändning kan organisatören se?
Organisatörens webbportal visar endast sammanfattad information för dennes eget konferensrum.

Genom att navigera till sidan med Minutanvändning/Användarhistorik kan organisatören se användarinformation per möte för den senaste månaden, de senaste tre månaderna eller det senaste halvåret.
Finns det någon begränsning för hur lång tid ett konferenssamtal kan pågå?
Nej. Observera dock att den maximala samtalslängden för individuella deltagare beror på vilken teleoperatör som hanterar deras respektive telefonsamtal. Detta gäller särskilt för internationella samtal, eftersom dessa eventuellt kopplas via flera olika operatörer innan de når OpenVoice-tjänsten. För avgiftsbelagda samtal i USA stöder operatörerna normalt minst sex timmars samtalstid. För gratissamtal i USA stöder operatörerna normalt minst nio timmars samtalstid.
Finns det någon möjlighet att få hjälp av en telefonist?
Nej. OpenVoice kräver ingen förbokning och ingen telefonist. Våra webbkonstroller gör det möjligt att enkelt genomföra stora konferenssamtal.
Betalar man någon separat avgift för att lyssna på inspelningar?
Nej. När mötet är slut kan organisatören ladda ner inspelningen till sin lokala dator i MP3-format och distribuera den till mötets deltagare.
Hur länge sparas samtalsinspelningarna online?
Inspelningen sparas i upp till 365 dagar (12 månader) utan extra kostnad.
Vad är maxlängden för ett inspelat konferenssamtal?
Systemet kan spela in upp till fyra timmar av ett konferenssamtal, även om inspelningen inte sker kontinuerligt. Organisatören kan stoppa/starta inspelningen flera gånger under ett konferenssamtal, under fyratimmarsperioden, och ändå skapa en enda inspelad fil. Efter denna period kan inspelningen dock startas igen omedelbart om samtalet varar längre än fyra timmar.
Hur långt efter ett konferenssamtal finns inspelningsfilen tillgänglig?
Inspelningen blir tillgänglig ca 30 minuter efter konferenssamtalets slut. Längre inspelningar kan dock dröja längre än så.
Kan organisatören ge konferenssamtalsinspelningar namn eller titlar via organisatörportalen?
Ja, varje inspelning kan ges ett meningsfullt namn.
Hur laddar jag ner ett inspelat konferenssamtal?
Som organisatör hittar du alla dina inspelade konferenser på sidan med Inspelningar. Inspelningen är sparad i MP3-format och kan laddas ner på din dator.
Kan jag ha mer än en administratör på mitt konto?
Ja, flera administratörer kan antingen hantera hela kontot eller utvalda delar.
Kan en administratör skapa egna gruppnamn?
Ja, en administratör kan använda siffror och bokstäver för att namnge en grupp med till exempel avdelningsnamn eller kostnadsställe.
Ändras alla organisatörens preferenser om man ändrar preferenserna i Administrationscentret?
Användarinställningar som ändrats i Administrationscentret påverkar endast nya användarkonton som skapas efter det att ändringen gjorts. Användarinställningar som ändrats via Administrationscentret påverkar inte organisatörskonton som skapats tidigare. Det är dock möjligt att ändra preferenserna för ett befintligt organisatörskonto genom att kontakta kontots administratör.
Vad är telefonkommandon?
Telefonkommandon för organisatörer är telefon-/knappsatsfunktioner som gör det möjligt att hantera ett konferenssamtal.

Följande telefonkommandon finns:

*1 Visa funktionsmeny.

*2 Slå av/på organisatörens mikrofon.

*5 Hör antalet deltagare.

*6 Lås/lås upp en konferens så att inga fler deltagare kan ansluta sig.

*7 Starta eller stoppa inspelning av konferensen.

*8 Föreläsningsläge: Slå av/på mikrofonen för alla deltagare utom värdens och aktivera handuppräckning.

Första gången *8 trycks in sätts konferensen i föreläsningsläge, men deltagarna kan fortfarande själva aktivera sina mikrofoner om de vill prata.

Andra gången *8 trycks in sätts konferensen i föreläsningsläge och deltagarna kan inte längre själva slå på sina mikrofoner.

Tredje gången *8 trycks in stängs föreläsningsläget av.

#1 Ankomst-/avslutsljud av eller på.

#2 Ger konferensen tillstånd att fortsätta efter det att organisatören lagt på.

#3 Upprop av deltagarna (om aktiverat).

Du kan även se en komplett lista över alla telefonkommandon och webbkontroller genom att logga in på www.openvoice.com med dina inloggningsuppgifter som organisatör.
Hur hanterar jag min telefonlinje när jag deltar i ett konferenssamtal?
*1 Visa funktionsmeny.
*2 Slå av/på din mikrofon som deltagare.
*5 Hör antalet deltagare.
*9 Räck upp handen för att ställa en fråga (i föreläsningsläge).
Jag har glömt mitt lösenord. Hur återskapar jag mitt lösenord?
För att återskapa ditt lösenord:

1. Besök sidan Glömt lösenord?

2. Ange den e-postadress som du använder för att logga in på ditt konto.

3. Klicka på Fortsätt för att få ett e-postmeddelande med en länk som låter dig skapa ett nytt lösenord.
Hur avslutar jag mitt konto?
För att avsluta ditt konto kontaktar du din kontoansvarige eller den globala kundtjänsten för hjälp på 020 798 124 (gratis) eller +46 8 525 032 22.
Hur får jag hjälp med tekniska eller fakturarelaterade frågor?
Kontakta den globala kundtjänsten.
Tillbaka till början

Prata med en expert

Prata direkt med en av våra medarbetare
genom att ringa.

020 888 501

Kontakta oss

Har du frågor? Vill du se en livedemonstration?
Vi kontaktar dig inom 24 timmar.

Kontakta säljavdelningen

Support

Besök vårt hjälpcentrum för svar på vanliga frågor.

Support

Gratis 14-dagars provperiod

Behöver du mer information?

Ring säljavdelningen på 020 888 501
Nu 65 % snabbare
Anslut till och håll möten
inom ett par sekunder!
Få 14 dagar med snabba, sömlösa videomöten med upp till 250 deltagare – inget kreditkort behövs.
Betrodd av:

Welcome to GoToMeeting!

Please select your country so we can better serve you.